vineri, 9 mai 2008

neinfricare


Astazi m-am intalnit cu un fost profesor de-al meu. Om batran cu carte si instruire sufleteasca. Om cu capul p umeri la 4 ace, un adevarat exemplu pentru noi, mai mult pentru voi cei ce nu vreti sa vedeti adevarata valoare a unui om !

Am fost surprinsa sa aud un lucru care m-a schimbat radical, mi-a schimbat punctul de vedere si m-a facut sa privesc spre noi orizonturi..iar si iar..si iar.

" Nu te ingrijora din cauza oamenilor din trecutul tau: exista un motiv pentru care ei nu reusesc sa intre in viitorul tau !" mi-a zambit el cu un glas firav si prietenos. Atunci m-am gandit la toate intamplarile din ultima perioada indelungata si mi-am dat seama ca acest om are dpreptate. Destui dintre noi se cred prizonierii destinului nedrept, dar nu sunt decat incatusatii propriilor mentalitati mlastinoase. Nu vreau sa fiu unul dintre acesti prizonieri ai propriilor destine.

Cei mai multi dintre oameni s-ar lasa mai lesne convinsi ca sunt o bucata de lava de pe Luna , decat ca sunt EU. Acela care inca nu a cazut de acord cu sine insusi in aceasta privinta nu intelege nici o filosofie temeinica si nici nu are nevoie de vreuna. Natura, al carei automat este el, il va indruma singura, fara participarea lui, in tot ce are de facut. Ca sa filosofezi, e nevoie de independenta: iar aceasta nu ti-o poti da decat tu insuti. Noi nu pretindem sa vedem fara ochi; dar sa nu afirmam nici ca ochiul vede.




" Orase,

Pe sub ele, canale de scurgere

Inauntru nu e nimic, iar deasupra, fum.

Noi am trait acolo. N-am avut parte de nici o bucurie.

Am plecat repede. Si incet, ele pleaca la randul lor. "

[ Bertolt Brecht , " Piedici domestice" ]

Niciun comentariu: